sunnuntai 15. helmikuuta 2015

Viikonlopun arkea

Viikonloppuisin minulla on vapaata töistä. Ja se tarkoittaa aina enemmän aikaa. Ja enemmän kotitöitä. Kun perheessä sattuu asumaan alaikäisiä lapsia, on ruokahuolto yksi aika keskeinen osa minun hommiani.

En ostanut viikonlopun kunniaksi kukkia, vaan tuoretta basilikaa. Se sopii niin moneen ruokaan ja lapset napsivat lehtiä suuhunsa ohimennen.


Minusta tuntuu usein siltä, että pakollisista asioista pitää kuitenkin tehdä jotenkin siedettävämpiä. Yksi näistä tavoista on tuottaa parempaa tuoksua. Yksi lempituoksuistani basilikan lisäksi on öljyssä kuullotetut valkosipulin palaset.


Kaikkeen ruokaan ja ruoanvalmistukseen ei saa oikein ympättyä nautintoa. Osa on ihan vaan sitä pakkoa. Joskus viikonloppu tuntuu olevan niin täynnä kaikkea rästiasioita, että aika menee liiankin nopeasti.

Tänään onneksi oli hyvä ja pitkä kävelylenkki ulkona ja jäälläkin. Matkalla huomasin lähikukkakaupan mainostavan siemeniä. Tiedän, mihin kävelylenkki seuraavaksi suuntaa..

8 kommenttia:

  1. Todellakin kelit olivat tänään mainiot ulkoiluun.

    VastaaPoista
  2. Välillä kotityöt tuntuvat pakkopullalta! Muina vuosina olen tehnyt kevätsiivouksen jo näihin aikoihin, mutta nyt en ole edes aloittanut=/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulla taas on jopa jotain kevätsiivouksen tapaista jopa ollut mielessä. Se taas on minulle erikoista ja aikaista.

      Poista
  3. Minun on vaikea yhtyä tähän kun en osaa...inhoan lapsiperheessä toistuvaa jatkuvaa cateringpalvelua...varsinkin kun on nirsot lapset...mutta ihailen kovasti asennettasi! Siemeniä, jee...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä tuohon ateriapalveluun (ja siivouspalveluun ym.) väsyy. Kun lapset ovat sukuloimassa, yritän viettää keittiössä tai ruokakaupassa niin minimaalista aikaa kuin mahdollista.

      Poista
  4. Ihania kuvia – ja nälkä tuli tuosta valkosipulikuvailusta. Oi nam!

    VastaaPoista